Material som kan vara intressant för dig


Sex och samlevnadsundervisning i bild Årskurs: 7-9, Gymnasiet Ämne: Bild, Ämnesövergripande

Privilegiepromenad Årskurs: 7-9 Ämne: Religion, Samhällskunskap

Innan du laddar ner Privilegiepromenad så behöver du ange detta:

Jag vill gärna få tips om relevanta skolmaterial och få möjlighet att tycka till i intressanta undersökningar. Därför är det ok att avsändaren för de material jag laddar ner eller beställer kontaktar mig.



Jag vill gärna få epost från Gratis i skolan så jag inte missar något.

Här hittar du vår integritetspolicy

Ladda ner


Pep Skola - fysisk aktivitet Årskurs: Förskola-Förskoleklass, 1-3, 4-6, 7-9, Gymnasiet Ämne: Ämnesövergripande

Barnkonventionen. Lättläst version.

Innan du laddar ner Barnkonventionen. Lättläst version. så behöver du ange detta:

Jag vill gärna få tips om relevanta skolmaterial och få möjlighet att tycka till i intressanta undersökningar. Därför är det ok att avsändaren för de material jag laddar ner eller beställer kontaktar mig.



Jag vill gärna få epost från Gratis i skolan så jag inte missar något.

Här hittar du vår integritetspolicy

Ladda ner

Barnkonventionen - En lättläst skrift om konventionen om barnets rättigheter

Det här är Barnombudsmannens skrift om
 Konventionen om barnets rättigheter
 omskriven till lättläst. Den lättlästa texten är skriven med korta meningar och utan svåra ord. Men allt det viktiga finns med.

  • Ämne SO, Svenska
  • Årskurs 1-3, 4-6, 7-9
  • Tema Barns rättigheter
  • Avsändare Barnombudsmannen
  • PDF-fil