Material som kan vara intressant för dig


Lektion 6 - Undervisa om programmering med Hour of Code Årskurs: 1-3, 4-6 Ämne: Matematik, Teknik

Innan du laddar ner Lektion 6 - Undervisa om programmering med Hour of Code så behöver du ange detta:

Jag vill gärna få tips om relevanta skolmaterial och få möjlighet att tycka till i intressanta undersökningar. Därför är det ok att avsändaren för Lektion 6 - Undervisa om programmering med Hour of Code kontaktar mig.



Jag vill gärna få epost från Gratis i skolan så jag inte missar något.

Här hittar du vår integritetspolicy

Ladda ner


Konvention om barnets rättigheter Årskurs: 1-3, 4-6, 7-9, Gymnasiet Ämne: SO, Svenska, Ämnesövergripande

Innan du laddar ner Konvention om barnets rättigheter så behöver du ange detta:

Jag vill gärna få tips om relevanta skolmaterial och få möjlighet att tycka till i intressanta undersökningar. Därför är det ok att avsändaren för Konvention om barnets rättigheter kontaktar mig.



Jag vill gärna få epost från Gratis i skolan så jag inte missar något.

Här hittar du vår integritetspolicy

Ladda ner


Lektion 03: Ojämlikhet är ett hinder för utbildning Årskurs: 4-6, 7-9 Ämne: Geografi, Samhällskunskap, Svenska

Innan du laddar ner Lektion 03: Ojämlikhet är ett hinder för utbildning så behöver du ange detta:

Jag vill gärna få tips om relevanta skolmaterial och få möjlighet att tycka till i intressanta undersökningar. Därför är det ok att avsändaren för Lektion 03: Ojämlikhet är ett hinder för utbildning kontaktar mig.



Jag vill gärna få epost från Gratis i skolan så jag inte missar något.

Här hittar du vår integritetspolicy

Ladda ner


Barnkonventionen. Lättläst version.

Innan du laddar ner Barnkonventionen. Lättläst version. så behöver du ange detta:

Jag vill gärna få tips om relevanta skolmaterial och få möjlighet att tycka till i intressanta undersökningar. Därför är det ok att avsändaren för Barnkonventionen. Lättläst version. kontaktar mig.



Jag vill gärna få epost från Gratis i skolan så jag inte missar något.

Här hittar du vår integritetspolicy

Ladda ner

Barnkonventionen - En lättläst skrift om konventionen om barnets rättigheter

Det här är Barnombudsmannens skrift om
 Konventionen om barnets rättigheter
 omskriven till lättläst. Den lättlästa texten är skriven med korta meningar och utan svåra ord. Men allt det viktiga finns med.

  • Ämne SO, Svenska
  • Årskurs 1-3, 4-6, 7-9
  • Tema Barns rättigheter
  • Avsändare Barnombudsmannen
  • PDF-fil