Planera för tävling till höstterminen

Skoltävling om att uppmärksamma problem med alkohol och droger i trafiken. För årskurs 7-9 och Gymnasiet.

Läs mer om tävlingen här

Barnrätt för alla

Material och metoder som är lätt att använda och ta till sig.

Gå till Barnrätt för alla

Vår stad 2030

Ge dina elever handlingsberedskap i omställningen till ett hållbart samhälle. För 7-9 och Gymnasiet.

Ta del av detta spännande projekt

Populära material Se alla material
  1. Externt material
    Misshandel
    Årskurs: 7-9, Gymnasiet Ämne: SO, Svenska
    Läs mer om materialet
  2. PDF-fil
  3. PDF-fil
    Arbetsmiljö - så funkar det
    Årskurs: Gymnasiet Ämne: Historia, Samhällskunskap, SFI, SO, SYV, Ämnesövergripande
    Läs mer om materialet
  4. Film

  1. LGY11 PDF-fil
    Utmana fattigdomen - en analys
    Årskurs: Gymnasiet Ämne: Samhällskunskap
    Läs mer om materialet
  2. LGY11 PDF-fil
  3. LGR11 PDF-fil
    Sant och osant om mjölk - en lektion om att tänka källkritiskt
    Årskurs: 1-3, 4-6 Ämne: Biologi, Hem- och konsumentkunskap, Samhällskunskap, Svenska
    Läs mer om materialet
  4. Lpfö 98 PDF-fil
    Varför behöver vi äta?
    Årskurs: Förskola-Förskoleklass Ämne: Ämnesövergripande
    Läs mer om materialet

Material med film Se alla filmer
  1. Film
    Sex och samlevnadsundervisning i bild
    Årskurs: 7-9, Gymnasiet Ämne: Bild, Ämnesövergripande
    Läs mer om materialet
  2. Film
    Sex på kartan
    Årskurs: 7-9, Gymnasiet Ämne: Biologi, Religion, Samhällskunskap, Svenska, Ämnesövergripande
    Läs mer om materialet
  3. Film
    Ingen tid att förlora
    Årskurs: 7-9, Gymnasiet Ämne: Biologi, Företagsekonomi, Naturkunskap, Samhällskunskap
    Läs mer om materialet

Inspiration och tips från våra skribenter Se alla inlägg

Läs intervjun med läraren Mona Sörlien om hur Jernvallsskolan arbetar med Operation Dagsverke. Hon berättar bland annat om hur de lyckats skapa ett stort engagemang kring Operation Dagsverke. Ni får också konkreta tips om hur ni kan komma igång.

Under en vecka i mars fick jag chansen att åka på en fältresa med UNICEF till Albanien. Syftet med resan var att samla inspiration och information inför skolkampanjen Operation Dagsverke.

Det sägs att 65% av dagens barn kommer att arbeta med arbeten som inte existerar idag. Men vad innebär det för skolan? Hur ska vi skapa samhällsmedborgare som är redo att anta utmaningarna på en arbetsmarknad som inte existerar idag?